Waarom zijn sommige horloges zo (extreem) duur? En wat is de reden dan mensen zo'n dure willen hebben?

Ik zag pas op het nieuws een horloge dat maar liefst 45.000 euro koste en ik vraag me af waarom dat dat zo duur is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Sommige zijn zo duur omdat er dure materialen als goud en diamanten in verwerkt zijn. Ook is een horloge uit de topklasse een technologisch hoogstandje, waar heel veel handwerk in zit. En arbeid is duur, zeker als het schaars is wat het geval is bij echte vaklui op dit gebied. Dan is er nog de exclusiviteit. De ontwikkeling van een horloge kost ook enorm veel geld. ALs je er vervolgens maar enkele stuks maakt, moeten de ontwikkelingskosten over die enkele stuks worden terugverdient. En tenslotte wordt er ook gewoon winst gemaakt op dure horloges. Mensen die het kunnen kopen, vinden het vaak een statussymbool om een extreem duur horloge te hebben. Toegevoegd na 2 minuten: En vind je 45.000 al veel voor een horloge, het onooglijke ding hieronder kost ongeveer 20 miljoen euro.

sommige zijn een heel goede kwaliteit en som ige zijn van echt goud

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100