Bestaat er al een detectie-apparaat,waarmee men een schrikdraad kan aanraken,en dat dan laat weten of er stroom op staat of niet,zonder schokrisico?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Techniek
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Een grasspriet, dan voel je een heel licht tikje
Cryofiel
8 jaar geleden
Een kat. ;-)
kierkegaard47
8 jaar geleden
Het mooie van die grasspriet -oplossing vind ik (als het echt werkt) dat je bijna altijd wel gras vindt in de buurt van schrikkeldraad :)
Cryofiel
8 jaar geleden
Schrikkeldraad? Is dat prikkeldraad met één extra prikkel?

Het beste antwoord

Ja die zijn er, als je op de link klikt kom je op de site waar verschillende types te koop zijn.
Het geeft zelfs de sterkte aan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat kostbaarder, en een beetje overkill voor dit doel, maar ook prima.

Andere antwoorden (1)

Voor een paar kwartjes kun je een schroevendraaiertje kopen met een neonlampje erin. Zonder dat je zelf gevaar loopt kun je dat tegen de schrikdraad aanhouden en als het lampje brandt is, staat er spanning op de draad.
http://www.electronic-circuits-diagrams.com/store/Induced-Electrical-Tester-Pen-Screwdriver-Probe-Test-Light-Voltage-Detector-250v_171840546910.html
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk niet dat er 250v door schrikdraad gaat dus dan werkt dit niet
escape
8 jaar geleden
Dit werkt UITSTEKEND voor schrikdraad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo'n spanningzoekertje ja ; werkt uitstekend.