Wat is kilometrage?

Ik hoor die kreet wel eens als het gaat om het aantal kilometers (afstand) per jaar, maar is dat iets dat ergens universeel is vastgelegd? Of kan het ook kilometers per maand of zelfs per uur zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
2K

Het beste antwoord

Kilometrage

1. Het totale afstand in kilometers, gereisd
2. Het aantal afgelegde kilometers door een voertuig op een bepaalde hoeveelheid brandstof
3. Een vergoeding van reiskosten tegen een specifiek tarief per kilometer

kilometrage (plural kilometrages)

1.the total distance, in kilometres, travelled
2.the number of kilometres travelled by a vehicle on a certain volume of fuel
3.an allowance for travel expenses at a specified rate per kilometre