Zet er een ander geluid tegenover, bijvoorbeeld een tikkende klok,
:D Als ik dat zou doen zou ik nooit meer kunnen slapen van een tikkende klok. (heb bij het slapen bij andere mensen meer dan eens batterijen uit klokken gehaald)
Uiteindelijk is de vraag slecht gesteld. Laten we zeggen dat het normaal is, laten we zeggen dat het niet normaal is. En nu?
Je vraag zou moeten zijn.
het klimaatbeheersingsysteem van het gebouw aan de overkant houdt mij uit de slaap. Kan ik daar iets aan doen?
Naast allerlei isolatie en oordopjes oplossingen zou je uiteindelijk kunnen kijken of er juridisch iets mogelijk is. http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/20744-geluidsoverlast-door-buren-wat-mag-en-wat-kan.html
06 juli 2015 18:14
Als je als énige geluid een tikkende klok hoort, dan is het storend ja. Maar dient dat geluid ter camouflage van een ander geluid waar jij bij in slaap vallen door gestoord wordt, dan kan dat wel degelijk helpen.
Ga eerst eens praten met de eigenaar van het klimaatbeheersingssysteem. Vertel hen waar je last van hebt en vraag hen vervolgens of dit op te lossen is.
waarschijnlijk is het dat het systeem 24 uur per dag werkt,. maar dat je het overdag niet hoort omdat er dan meer omgevingsgeluiden zijn. 's Nachts zijn deze omgevingsgeluiden tot een minimum beperkt, en valt dit geluid extra op