Ik heb zendergestuurde klokken thuis. Nu ga ik naar Maleisië verhuizen. Heeft het zin om de klokken mee te nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (2)

volgens mij wel, het signaal krijg je van een satelliet en dat protocol is overal hetzelfde.
wellicht zijn die dingen zelfs, made in china ???
dan zou het altijd werken

Toegevoegd na 1 minuut:
oh ja als er een wereld zone tijd instelling is dan volgt de instellingen de passende satelliet
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het signaal komt niet via satelliet maar via radiosignaal, daardoor is het niet om het even waar u die ophangt.
Zie mijn antwoord.
Die klokken worden gestuurd via een AM-zender en zijn dus streek gebonden.Voor West-Europa krijgen wij dat signaal via de DCF77 zendmast, die in Mainflingen staat met een bereik van meer dan 1000km.
Het zou al een heel groot toeval zijn dat u in die streek een zender op dezelfde frequentie zou vinden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb een website gevonden welke mijn antwoord bevestigd,
het is wel 1500 km en geen 1000 km.
Ik heb die nu in de bron weergegeven.