Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het schoteffect van een AK47?

Wat is het schot effect van een AK47?

Veel mensen hebben het filmpje gezien van Charlie Hebdo waar met een AK47 op een moslimse politieagent zijn hoofd werd geschoten.. Toch zag je nauwlijks verandering bij het hoofd, en lijkt het zelfs of er mis geschoten wordt. ,,

Ik begin me af te vragen of dit filmpje betrouwbaar is, aangezien een kogel van een ak47 na mijn idee een heel hoofd behoorlijk moet beschadigen.

Toegevoegd na 27 seconden:
Filmpje is bewust niet toegevoegd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
1K
Reddie
9 jaar geleden
Een kogel kan gewoon zonder noemenswaardige schade door het hoofd gaan.
tinus1969
9 jaar geleden
@Reddie, nouja wel noemenswaardig, maar een snelle kogel maakt gewoon twee kleine gaatjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het was ook geen ak47

Maar een ak103
daar zitten al kogels in Met een hogere snelheid dan bij een ak 47

Tevens heeft dit wapen minder terugslag tijdens af vuren waardoor hij het wapen met 1 hand kan bedienen

Tevens omdat het schot zo dichtbij is zal de kogel op volle snelheid door het lichaam heen gaan

En als het dan ook nog normale kogels zijn en geen holowpoint/dumdum kogels

Zal de inslag bijna niet te zien op de camera beelden zeker als dat op deze afstand gefilmd is


Ook is niet duidelijk te zien of hij in ze hoofd geraakt word of in zijn nek of rug
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding