Hoe werkt een noodtrap?

In ons appartement zit een soort noodtrap. Wie kan helpen om uit te leggen hoe dit werkt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Techniek
1.7K
TurfGraver
3 jaar geleden
Zie hier.
https://www.jomy.nl/nl-NL/ladders/uitklapbare
Antoni
3 jaar geleden
Ik vermoed dat de huismeester van jouw appartementengebouw dat aan jou kan uitleggen. Misschien kan hij/zij de werking ervan dan ook eenvoudig even aan je laten zien.

Antwoorden (1)

Er zijn veel soorten noodtrappen, die altijd deel uitmaken van een vluchtweg. Op brandweervoorschrift MOET de gehele vluchtweg altijd toegankelijk zijn, dus ook de noodtrap aan de buitenzijde. Om insluiping van het gebouw te voorkomen is de vluchtdeur alleen te openen van binnen uit en niet van buiten af. Probeer zelf eens uit. Neem je huissleutel mee en verlaat het gebouw via de noodtrap. Deze trap MOET geheel toegankelijk zijn en jou de weg naar buiten leiden. Via de noodtrap kan je niet meer terug, vandaar dat je de huissleutel niet moet vergeten.
Als de nooddeur of trap NIET toegankelijk zouden zijn moet je dat melden bij de brandweer of politie.
Algemeen alarmnummer: 112 Niet zo maar bellen, alleen bij levensgevaar).
Politie: 0900 8844 (goed meldnummer, dat ook bij de alarmcentrale binnenkomt, echter zonder nood van levensgevaar)
Toegevoegd op 24 oktober 2020 14:23: afbeelding
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
KeesWim
3 jaar geleden
“ Neem je huissleutel mee en verlaat het gebouw via de noodtrap. ‘ Dan moet je eerst weten hoe de noodtrap op de foto werkt. Zoals in link van Turfgraver: https://www.jomy.nl/nl-NL/ladders/uitklapbare
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@KeesWim
Heb jij op de foto van de vrager een complete foto van de noodtrap gezien? Hoe kan je dan het antwoord beoordelen?
KeesWim
3 jaar geleden
Volgens VS is er een noodtrap. VS plaatst een foto met prominent in het midden een koker. Een koker die op twee druppels lijkt op de noodtrap in de link van turfgraver.
Mijn conclusie: die koker is een noodtrap en VS weet dat ook.
Wat VS niet weet is hoe deze werkt. Vandaar de vraag. En daar geef je geen antwoord op.