Wat zijn soorten overbrengingen?

Ik heb woensdag een techniek toets en ik snap dit echt niet. Kan iemand me uitleggen wat voor soorten overbrengingen er zijn met toepassing? Want ik was 1 les ziek en blijkt dat ze het er toen uitgebreid over hadden. De leraar zei tegen mij ja kijk maar jn je boek daar staat het. Ik vind het niet echt duidelijk wat er in het boek staat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
1.8K
Amadea
10 jaar geleden
Mechanisch, hydraulisch, pneumatisch, en elektrisch.

Antwoorden (1)

Mechanische overbrengingen:
-Tandwiel-tandwiel, bijvoorbeeld in een versnellingsbak van een auto.
-Tandwiel ketting, bijvoorbeeld een fiets.
-V-schijf - V-snaar, bijvoorbeeld de trommel van een wasmachine.
Hydraulische overbrenging, bijvoorbeeld de remmen van een personenauto, of een hydraulische krik.
Elektrische overbrenging, bijvoorbeeld van de dynamo van je fiets naar de lamp.
Pneumatische overbrengingen, bijvoorbeeld remmen van een vrachtauto.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus.
Nog: trekstang voor het besturen van de voorwielen van een auto.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weet niet of deze hier van toepassing is maar op mijn werk wordt ook vaak gebruik gemaakt van nokken en nokvolgers. die vind je bijvoorbeeld in de motor van een wagen waar de kleppen via een nokkenas aangedreven worden.