Zijn er universiteiten of bedrijven die onderzoek doen naar de ontwikkeling van duurzaamheid?

Bronnen zouden erg fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
Poet
10 jaar geleden
Iedere universiteit doet tegenwoordig duurzaamheid. Google de naam van een willekeurige uni maar eens met het woord duurzaamheid erachter en je ziet dat.
Maar wat zoek je precies: technisch onderzoek waarmee nieuwe producten kunnen worden gemaakt? Meer cijfermatig onderzoek naar energieverbruik en grondstoffenstromen? Onderzoek naar de geneigdheid bij burgers om te betalen / investeren in meer duurzame producten? Etc...

Het beste antwoord

Daar doen alle universiteiten, bijna alle bedrijven aan.
Zie de zuinige lamp, zuinige automotoren, elektrische auto's, windmolens, zonneboilers, zonnepanelen, waterkrachtcentrales, isolatiebedrijven etc. etc.
Reddie
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om een mooie lijst met duurzame instellingen te vinden raad ik je de link aan over de INESPO duurzaamheids olympiade. Voor de zesde maal gehouden in Nederland. Leerlingen van vmbo, havo en vwo scholen uit heel Nederland komen 12 april naar Amsterdam om hun ideeën te tonen. In de week van 1 juni is er een Internationale. Dit alles flink gesponsord door bedrijven en kennisinstituten( Universiteiten en hogescholen)