Beschadig ik de batterij van mijn laptop als ik game terwijl hij aan de oplader zit?

En als ik hem dan van bijv 20% tot 100% erin laat zitten, en dan eruit haal?

Het gaat om een macbook pro Retina

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

"vroeger" gebruikten ze vaak NiCad accu's in elektronica. Dat type accu had last van het zogeheten "geheugen effect. Door de accu's niet goed te ontladen bouwden deze steeds meer weerstand op waardoor ze uiteindelijk stuk gingen.
De fabrikanten beweren van de accu's van tegenwoordig, oa. de LiOn accu's dat die geen last meer zouden hebben van dat effect.

Mijn persoonlijke ervaring os dat het toch niet onverstandig is je accu voorraad volledig te gebruiken. Maar eerlijk gezegd kan ik daar geen officiële bron voor vinden. Alleen mijn eigen ervaring / gevoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed