Waarom is een roltrap niet breder zodat er meerdere mensen tegelijk op kunnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Omdat iedereen op de roltrap de mogelijkheid moet hebben om zich aan de leuning vast te houden. Nu kunnen er twee mensen naast elkaar, waarbij de een de linker leuning vasthoudt, en de ander de rechter leuning.
Als de roltrap breder zou zijn, bijvoorbeeld zo breed dat er drie mensen naast elkaar kunnen staan, dan kan de middelste zich niet vasthouden en heeft grotere kans om te vallen.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
bamibal, sommige roltrappen zijn zelfs nog smaller dan de breedte van twee personen, zoals de roltrappen naar het Parc Güell in Barcelona. Zie deze foto: http://farm8.staticflickr.com/7083/7377136838_af4b8bfdb7_o.jpg

Andere antwoorden (1)

Hallo!

Dat is omdat een roltrap meestal ongeveer 5-10 meter lang is. Als hij zo lang is, kunnen er al genoeg mensen op. Én, bovendien moet (inderdaad) iedereen de mogelijkheid hebben om zich aan de leuning vast te houden.