Is er een studie(WO) die hardware en software engineering combineert?

Ik zit nu in 5 VWO en het lijkt me echt interessant om machines(in het algemeen; niet alleen computers) te bouwen en de softwares die daarvoor nodig zijn ook zelf programmeren. Ik was benieuwd of zo'n studie er bestaat en hoe die heet. Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Nee, dergelijke opleidingen ( vakgebieden ) waren vanaf het begin al gesplitst.
En je zal geen enkele serieuze opleiding vinden die dit wel doet.
Je kan wel links en rechts natuurlijk wel een zijsprong maken met behulp van diverse cursussen.
En na voltooien van je gehele opleiding kan je er altijd nog voor kiezen om je aan de andere kant ook nog eens een paar jaar te pakken.

Toen ik mij wilde oriënteren op dat gebied, wilde ik ook beide werelden maar helaas.
Sterker nog zelfs besturingssystemen zoals bij Windows of Linux vielen onder hardware.
En de wetenschap om voortdurend in de schoolbanken te moeten zitten om de race om kennis bij te houden van iedere editie/uitgave van de diverse O.Ses gaf voor mij de domper.