Van welk materiaal worden batterijen gemaakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
4.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Preciseer je vraag wat. Batterijen worden van verschillende materialen gemaakt. Je hebt een omhulling, elektrodes, elektrolyt, afdichting en nog een paar dingetjes. Kijk eerst maar eens in de Wikipedia (altijd handig): http://nl.wikipedia.org/wiki/Batterij_(elektrisch)

Het beste antwoord

Batterijen bestaan in verschillende soorten waarbij de soortnaam ook de inhoud weergeeft.
Soorten accu's
Loodaccu (Pb)
Nikkel-cadmium (NiCd)
Nikkel-metaalhydride (NiMH)
Lithium-ion (Li-ion)
Natrium-zwavel (NaS)

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeten een bron te vermelden waar ook zeer veel staat over de inhoud van de batterij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet perfect