in welke tijdschriften kan ik de nieuwste wetenschappelijk ontdekkingen en evoluties lezen?

ik ben erg geinteresseerd in nieuwe uitvindingen en verwezelijkingen.
in welk tijdschrift kan ik die vinden?

Toegevoegd na 2 minuten:
dit omhelst ook ontdekkingen in het heelal en alles wat ruimtevaart aangaat, sterren en sterrenstelsels en zo

Misschien in de Know How of de KIJK daar staat veel in over nieuwe uitvindingen en wetenschapelijke dingen

Ik hou zelf de websites Scientias.nl en newscientist.nl in de gate. Voor wetenschappelijke tijdschriften dient er overigens een onderscheid gemaakt te worden tussen die voor professionals en hobbyisten. Zo bestaan er tijdschriften zoals Nature en Science, maar die bevatten baanbrekende artikelen die voor doodgewone enthousiastelingen zoals jij (en ik) niet altijd even makkelijk te lezen zijn. Deze zijn dan ook vaak gericht bedoeld voor beroepsprofessionals doordat vaktermen verwerkt zijn in deze artikelen. Voor hobbyisten zijn er populairwetenschappelijke magazines als Quest, National Geographic en Know How. Ik gok dat je vooral in die hoek zal moeten/willen zoeken, hieronder meer voorbeelden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Populairwetenschappelijk_tijdschrift Kijk vooral ook op websites, want magazines in papieren vorm hebben nu eenmaal hun beperkingen, zo kosten ze geld en zijn oudere oplages vaak moeilijk te krijgen. Succes en veel leesplezier!