Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er een houdbaarheidsdatum op luiers?

Ik vond laatst een aantal luiers die ik vroeger nooit heb gedragen als baby, nu vroeg ik me af of er een houdbaarheidsdatum zit op luiers, dan zou ik ze namelijk kunnen gebruiken voor als ik zelf kinderen heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
6.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan het me niet voorstellen, als je ze droog bewaard blijven ze eeuwig goed, heel mss het plakrandje wat minder plakkerig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ lorre... Dan doet ducktape wonderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef lekker weg, dat neemt zo'n plek in.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Luiers nemen vocht op. Over tijd kunnen deze verzadigd raken door omgevingsvocht. Dus als deze goed verpakt en droog hebben gestaan, kunnen ze misschien nog gebruikt worden. Aangenomen dat de rest van het materiaal nog niet vergaan is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Net als handdoeken heb ik ook luiers die al meer dan 30 jaar oud zijn.

De handdoeken gebruik ik gewoon.
De luiers hebben al gediend als vanalles en die ik nu nog heb gebruik ik als poetsdoek.

Dus nee, zo lang ze niet versleten zijn,
gaan luiers echt jarenlang mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat VS hydrofielluiers bedoelt maar luiers zoals pampers, die gebruik je niet als poetsdoek.
als goede koopt, gaan ze een leven lang ofte wel alle kinderen mee: katoenen, werken prima, zijn relatief vééél goedkoper, maar je moet ze wel wassen, dat wel.

Toegevoegd na 30 seconden:
...*als je goede*...

Toegevoegd na 2 minuten:
wat ik natuurlijk vergeet te vermelden is dat katoenen luiers uiterst duurzaam zijn: recyclen is goed voor de aarde, is goed voor ons allemaal, daarom gebruik s.v.p. katoenen luiers!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding