Waarvan is deze kogel afkomstig?

Ik was buiten aan het spelen en vond deze kogel, gevoden in de omgeving van almelo. Op de achterkant staat:
\ ^ / en o of c 2 (niet helemaal duidelijk)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1.7K

Antwoorden (2)

Het is geen kogel, maar de huls van een" losse flodder ".
De kogel is het meestal puntige stuk metaal dat in de huls bevestigd is en door de explosie van het kruit in die huls gelanceerd wordt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit is een huls met kogel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is, zoals al eerder aangegeven een losse flodder. Dergelijke losse flodders worden onder andere door het Nederlandse leger gebruikt bij oefeningen. Bij afvuren zorgt de flodder er voor dat het wapen wel de normale terugslag heeft, het normale geluid produceert en ook mondingsvuur heeft. Dit maakt oefenen realistischer, zonder dat er echte kogels afgevuurd worden.

Wellicht is de flodder bij een oefening achtergebleven of verloren.