Mijn gas is afgesloten.Ik heb dus geen warm water.Hoe kan het zo zijn dat er nog gas toestroom is in de keuken?.Want de gasfornuis doet het gewoon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
5.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat je warm water niet uit een boiler komt en dat je stroom dus is afgesloten, in plaats van je gas?
Of heb je een elektrisch gasfornuis of een inductieplaat?

Antwoorden (4)

Als je gasfornuis het nog doet, ben je dus niet afgesloten. Als het goed is moet je dus ook nog warm water hebben...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed dat de oven van het fornuis het nog doet. En die oven werkt waarschijnlijk op elektriciteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze heeft het niet over de oven. Ze heeft het over het gasfornuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even afwachten....
Aangezien je gasfornuis het nog doet betekent dat dat je dus nog niet afgesloten bent. Tenzij de toestroom door het gasfornuis de laatste druklating van de leidingen is. Dit zou je kunnen proberen door het gasfornuis wat langer aan te zetten. Blijft de pit branden dan heb je gewoon gastoevoer.
Wat eventueel wel zo zou kunnen zijn is dat ze de toestroom beperken. Ze verlagen de capaciteit van gas naar jouw woning. Dat betekent dat je gasfornuis het wel zou kunnen doen, maar dat de druk te laag is voor je ketel om te ontsteken. Maar ik zou eerst eens naar je ketel kijken of daar niet iets mis is. Kijk of het storingslampje brand en probeer hem met de reset knop eens te resetten. Te lage waterdruk van het verwarmingssysteem kan er ook voor zorgen dat je ketel niet ontbrand om warm water te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je misschien water uit een electrische boiler?