Ik heb van mijn schoonvader een "apparaatje" ge-erfd, maar ik weet niet wat het is. wie?

Het lijkt op een eenvoudige microscoop. Op een plaatje staat LPL en een afbeelding van een pinguin. De bovenste doorkijk is een vergrootglas. In het middelste glaasje zit een klein draadje. De onderste is een spiegel.

Picture for question
een jaar geleden
in: Techniek
3.5K
Amadea
een jaar geleden
Er blijkt een Nederlandse naam voor te bestaan: korrelzoeker.

Antwoorden (2)

Dit is een focus scope voor het vergroten van foto's.
Toegevoegd op 24 maart 2023 07:12: afbeelding
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
+ Interessant!
Antoni
een jaar geleden
Dank je, @SimonV.
dacht meer om postzegels te vergroten. om beschadigingen te ontdekken. speciaal voor verzamelaars.
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
Heb je daar een bron van? In een fotolaboratorium wordt deze echt voor foto's gebruikt:
https://www.focus-studios.ch/produkt/lpl-5421-focusscope/