Hoe vervoer je 32.768 Ningboballs (ook bekend als Neocubes) veilig zonder dat de magneetjes/balletjes samen voor problemen zorgt?

Ik was wat aan het surfen en kwam toevallig op deze site terecht

http://www.ningboballs.eu/neocube-extreme-xxxii/

Ik vroeg mij af, of zoiets niet één hele grote magneet wordt, en zodoende van alles aan kan trekken.

Hoe vervoer je zoiets eigenlijk VEILIG? En is het wel slim om zoiets in zo'n enorme aantal in huis te hebben??

(ik wil het niet kopen, zo rijk ben ik niet, maar vroeg het mij zomaar af)

Toegevoegd na 4 minuten:
Laat ik het anders zeggen:

Hoe komt het van de fabriek naar je huis, zonder dat het onderweg voor problemen zorgt? Er zitten immers magneten in!

Dáár staat niks over op deze site, dus ik vroeg het mij af..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dit product bevat kleine onderdelen en is daarom niet geschikt voor kinderen onder de 14 jaar!"
..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u, maar dat bedoel ik niet :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat begrijp ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schitterend! Ik heb 'm meteen besteld ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha toch niet die grote gelijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel en dan 4 setjes!! Want met 32.768 balletjes kan ik niets beginnen; daar kan ik al mijn creativiteit niet in kwijt.
De lol begint bij mij pas als ik minstens 100.000 van die balletjes tot mij beschikking heb... ;-) Nog even serieus: dat filmpje is prachtig, maar ik geloof er niks van, dat als jij of ik zoiets zouden kopen, wij ook direct zulke mooie figuren kunnen maken, en zeker niet zo snel. Het zou weleens een enorm gepruts kunnen worden. Ik denk dat je een soort vingervlugheid moet hebben en heel veel moet oefenen. Als je een pianist bezig ziet, lijkt het ook allemaal zo makkelijk....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh toch wel! Leuk hoor.. Ik weet niet of dat zo is, ik denk dat als je een béétje creatief bent je al vrij snel iets in elkaar kan flansen, toch?
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Het is heel moeilijk :-) wij hebben een kleintje thuis. Die vormpjes maak je echt niet zomaar, het maken van de kubus is al problematisch omdat je met de polarisiatie zit te klooien. Je moet op een bepaalde manier een rolletje maken en dan precies op elkaar duwen omdat de balletjes elkaar anders afstoten. 1 foutje en weer opnieuw beginnen. Ik zeg niet dat het niet leuk is, want dat is het dus wel, maar ook moeilijk.

Het beste antwoord

Deze magneetjes zijn van staal. Het is een kubus met een ribbe van 16 cm. Dat valt reuze mee. Het vervoeren is geen probleem.

Ik heb indertijd een aantal magneetjes van neodymium besteld, dus van de sterkste soort. Die van 10 mm dik en 20 mm rond, werden geplaatst aan weerskanten van een stuk plastic van 10 mm dik. Ze zijn dus kleiner dan een muntstuk van 20 cent.
Toen ik deze magneetjes tegen elkaar aandeed, kreeg ik ze met geen mogelijkheid meer van elkaar af. Dat is leuk voor de visite:"Dit zijn TWEE magneten, haal ze eens van elkaar af". Niemand krijgt dat voor elkaar. Ze denken eerder dat het één geheel is.

Dit is ook een waarschuwing: wat grotere magneten kunnen je vingers beschadigen!!! Deze magneten zijn geen kinderspeelgoed!

Doordat de magneten tegen elkaar zitten, blijft het magnetische veld 'intern'.
In mijn pakketje (met 50 magneetjes van verschillende afmetingen), was er aan de buitenkant niets te merken.

Eventueel kan men de magneetjes in een verpakking van zacht ijzer doen. Dan komt er geen noemenswaardig magnetisme naar buiten toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De magneetjes zijn nou ook weer niet zo sterk dat dat voor problemen kan zorgen. Ze zitten in kleine porties verpakt met een laag plastic ertussen waardoor er aan de buitenkant van de doosjes al bijna geen magnetische kracht meer te voelen is