Hoe is het mogelijk dat de bruggen over de IJssel bij Zwolle en Deventer doorbuigen?

Beide bruggen zijn gerepareerd, maar hoe kan het dat de brug bij Deventer nog steeds in het midden doorbuigt.

12 jaar geleden
in: Techniek
4K

Antwoorden (2)

De pijlers zakten direct nadat de brug klaar was verder de grond in. Niets om je bezorgd over te maken zeiden ze toe. Als je in een weg een verzakking hebt hoor je niemand zei Rijkswaterstaat. Er zal wel een maximum aan het zakken zitten lijkt me, hopelijk houden ze het goed in de gaten omdat ik er een paar keer per week over rij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang er helemaal van af wat ze gerepareerd hebben.

Een stalen brug mag best wat doorhangen, dat doet hij altijd.
een betonnen brug ook, maar niet te veel, tenzij er scharnierpunten in zitten

Is de vrije overhang die doorbuigt?
Of verzakt een peiler?