Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een vakgebeid eigenaardigheden van het type mensen dat voor dat vak kiest?

Even een voorbeeld. Ik ga op vakantie naar Djibouti. Dat is ergens ver weg in Afrika. Als ik daar mijn Nederlandse bankpasje in een pinautomaat stop dan kan ik gewoon pinnen. Best knap dat dat veilig kan, toch?

Nog een ander voorbeeld. Ik ga naar een andere huisarts en dan lukt het nog steeds niet dat ze onderling een elektronisch patiëntendossier kunnen doorsturen. Want sommige huisartsen werken daar nog niet mee.

In beide gevallen is veiligheid in het geding. Waarom hebben ze het in het bankwezen wat dat betreft nou wel goed voor elkaar en in de medische wereld nog niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
770

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Artsen hebben in principe meer autonomie, bankmedewerkers minder, ze werken bij een grote organisatie. Een huisartsenpraktijk is heel iets anders dan een bank.
De keuze voor een bepaald vakgebied bank of geneeskunde wordt over het algemeen heel jong gemaakt, dat lijkt me niet het moment waarop mensen echt bezig zijn met het idee of ze later een autonoom beroep willen of juist bij een grote organisatie willen gaan werken.
Dat het EPD er nog niet is, lijkt mij een typisch geval dat voor een groot deel te verklaren is met de actor-networktheory (Callon/Latour). Ik zou het niet zoeken in de persoonlijkheidsleer ;)
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang het bankwezen bestaat,houdt het zich bezig met beveiliging.Het is daarom tegenwoordig niet meer dan logisch,dat jij veilig geld kan pinnen in Djibouti,al begrijp ik je verwondering erover ook wel.
Het EPD is nog in ontwikkeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding