Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is op tapijt spelen ongezond?

Ik zoek een vloerbedekking omdat mijn kind graag op de grond speelt en het een koude vloer is. Ik zie speelkleden uit foam (tegels) en laagpolige tapijten. Ik las nu dat tapijt net beter is voor fijn stof vast te houden en er daardoor minder allergieen zijn, maar doordat ze dan op het tapijt zit en dus dichtbij de bron, lijkt me dit geen goede optie? Ik stofzuig wel heel vaak, maar vroeg me af of het ongezond zou zijn om op een tapijt te spelen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Spelen op tapijt is meestal niet ongezond, vooral als je regelmatig stofzuigt en onderhoud doet. Tapijten kunnen fijn stof vasthouden, wat kan helpen om allergieën te verminderen.

Toch is het belangrijk om het tapijt schoon te houden om stof en allergenen te minimaliseren. Laagpolige tapijten zijn vaak makkelijker schoon te houden en minder gevoelig voor stof.

Als je kind veel op de vloer speelt, is het misschien een goed idee om een combinatie van vloerbedekking en speelkleed te gebruiken. Zo hou je het warm en kan je kind toch op een schone en veilige ondergrond spelen.

Wie heeft ervaring met het kiezen van de beste vloerbedekking voor kinderkamers? Welke opties vonden jullie het prettigst?
(Lees meer...)
7 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing