Wat is het woord voor iemand die een vraag opzettelijk negeert en negatief antwoord geeft?

Voorbeeld: iemand zet een verwarming hoger, komt later terug en de verwarming is lager gezet en vraagt: waarom is de verwarming terug gezet?
Vervolgens krijgt diegene geen antwoord op de vraag maar een antwoord als: waarom ben je zo achterdochtig?
Lastig uit te leggen, maar ik bedoel ermee dat de vraag genegeerd wordt en er een negatief antwoord gegeven wordt dat betrekking heeft op de vraagsteller.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.adformatie.nl/targeting-segmentatie/dit-zijn-de-35-technieken-van-politici-om-niet-te-antwoo
TurfGraver
4 jaar geleden
Ben ook wel benieuwd naar hoe je iemand noemt die dat gedrag (verwarming hoger zetten, weg gaan en dan later iedereen ter verantwoording roepen) vertoond...
Castle
4 jaar geleden
Het kan dus liggen aan hoe de vraag overkomt op de ander. Bij een negatieve vraag (of idee ervan) kan men de hakken in het zand gooien. Bij 'waarom is de verwarming terug gezet?' heb je:
1. Ik heb de verwarming niet teruggezet maar juist omhoog dus moet jij dit gedaan hebben.
2. Het is mijn verwarming en daar moet je niet zonder toestemming aanzitten. De vraag zal dus minder aanvallend gebracht moeten worden in mijn optiek.

Antwoorden (2)

In rollenpatronen wordt dit een ‘ontwijker’ genoemd. Dit type gaat niet in op gestelde vragen en probeert vragen te omzeilen.

Daarnaast hoort dit gedrag bij een narcist. Deze geeft geen antwoord op vragen waarom hij bepaalde dingen heeft gedaan. Hij ontwijkt, geeft ontwijkende antwoorden of wordt kwaad en gaat verbaal om zich heen slaan.
4 jaar geleden
Er is keuze genoeg: dwarsbomer, tegenwerker, saboteur.