De woorden speling is leuk! Nu serieus :)

Heel practisch gebruik je een frequentiegenerator om mooie bloksignalen af te geven. Eventueel met een extra versterking zodat je van 0 tot +12 Volt (afhankelijk van het type stappenmotor) een mooie amperage hebt. De frequentie bepaalt dan de snelheid van het draaien van de stappenmotor.

Om een loopwagen aan te sturen werk je met een ketting band die je om de stappenmotor en de as van de loopwagen monteert. Verder zet je een goede accu erin om het geheel te voorzien van electriciteit. Klaar is Kees.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan heel goed... een stappenmotor heeft niets met uitgaan te maken, maar met pulsen, de motor maakt kleine stapjes om tot rotatie te komen...

Hoe, laat ik aan de andere antwoorders over...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zult dus een pulsenbron nodig hebben, om de stappenmotor te laten stappen.