Heeft weersverandering invloed op slechter gedrag van mensen met autisme?

Onweer
Temperatuur wisselingen
Regen zon regen enz voor heel de week

2 jaar geleden
2.6K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat bedoel jij precies met ‘slechter gedrag’?
jc54
2 jaar geleden
Weersverandering kán van invloed zijn op het gedrag van mensen. En dan wel op mensen, zowel mét als zonder autisme. Per definitie hoeft het gedrag niet slechter te zijn.

Antwoorden (1)

Ja. Veel onderzoeken hebben gedragsveranderingen opgemerkt bij autisten onder bepaalde weersomstandigheden. Onderzoek heeft uitgewezen dat autisten bijzonder vatbaar zijn voor een daling in de atmosferische druk. Dit leidt vaak tot stemmingswisselingen, verhoogde impulsiviteit en autisten hebben meer kans om zich over te geven aan destructief gedrag.

Daarnaast is het niet naar buiten kunnen bij regen voor veel autisten ontregelend omdat ze hun routines dan niet kunnen volgen. Geen controle hebben (over het weer) is voor hen sowieso onveilig.