waar kan je terecht met extreme zelfmoord gedachten?

voordat je de controle verliest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga alsjeblieft hulp zoeken,hoor.
Probeer met iemand te gaan praten die je erg vertrouwt,die om jou geeft,ok? praat,als je kunt,met familieleden,je beste vriend(en),maar óók met iemand die écht deskundig is,iemand van GGZ.
Misschien ís 't niet nodig om voorgeschreven pillen te moeten slikken,maar kunnen ze je helpen door je positieve "ankers" (= sleutelbeelden of sleutelgedachten)
aan te reiken.
En kunnen ze je verder begeleiden.
ok,héél veel sterkte joh...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap wat je bedoelt..verdo..e
stuur maar pb.
spreek ow Toegevoegd na 57 minuten:
iedereen bedoelt het beste.
maar ja.
wat moet je ermee?

Antwoorden (11)

huisarts.
hij kan je doorverwijzen

of naar een hele goede vriend gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar een psychiater
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zelfmoordlijn kan je mogelijk ook helpen: http://www.preventiezelfdoding.be/content_zml.php?zml=hulpverlening
13 jaar geleden
hulp gaan zoeken ---metéén--- bij GGZ(Geestelijke GezondheidsZorg).

Degene die daar mee rondloopt,moet zo snel mogelijk geholpen / begeleid worden door professionele hulpverleners op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook jouw andere vragen gelezen.
Jouw probleem zit heel diep.

Het beste is je te vervoegen bij een 24 uurs ggz post
en je te laten opnemen ter voorkoming dat jij jezelf en anderen wat aan doet.

Zonder psychiatrische hulp ga jij het niet redden. In dit stadium heb je niets te willen qua opname of medicijnen. Pak je spullen en laat je daar naar toe brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben niet gek!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik denk dat het ook heel diep zit, je hebt gelijk.. ..
Ga bij jezelf te rade.Is dit echt wel wat je wilt?De meeste problemen lossen zichzelf op als je een paar maanden verder bent.Sta stil met wat het voor je nabestaanden zou betekenen.Ga naar mensen die je echt dierbaar zijn en praat met hen.Er is altijd een oplossing voor problemen.Zelfmoord is GEEN OPTIE!! Stel alles in het werk om jezelf te redden.Je bent WAARDEVOL!.Je mag er zijn.Doe geen dingen waar je naasten mee opgezadeld worden.Er zijn veel mensen die er veel verdriet van zouden hebben en die geen idee hebben wat er in je hoofd omgaat.

Toegevoegd na 7 minuten:
Kom op!Zorg dat je je leven onder controle krijgt,dat is toch een geweldige uitdaging!.Je kunt het!

Toegevoegd na 9 minuten:
En wees vriendelijker voor jezelf! Je nickname doet jou tekort!.Je mag er zijn! Denk daaraan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hecht geen waarde aan relaties...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je voor je reactie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sick ik hecht geen waarde aan relaties.
Dat is erg jammer,er zijn veel mensen die de moeite waard zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij! Je bent niet op aarde gezet om zelfmoord te plegen!
Je lokale PAAZ afdeling...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychiatrische_Afdeling_Algemeen_Ziekenhuis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou je huisarts kunnen bellen die zal nu waarschijnlijk geen dienst hebben maa op zijn antwoord aperaat staat een boodschap met het nummer van de de arts die nu wel dienst heeft.als je denkt dat je het niet meer trekt zou ik die bellen voor je aan onbezonnen begint die je niet echt wil.Hij kan je situatie beter inschatten dan wie dan ook en is op de hoogte van wat er in jouw regio voor jouw mogelijk is mbt tot crisis opvang of wat dan ook .doe alsjeblieft geen domme dingen ik spreek uit evaring er is geen situatie die dat waard is en met de juiste wil en volharding valt er van het leven echt wat moois te maken ook al lijkt het nu misschien totaal onmogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Telefoon maar naar iemand die je kent, praat ermee en als dat niet oplucht bel dan telefonische SOShulpdienst in jouw regio (anoniem) en die geven je doorwijs telelefoon. Er is een landelijk netwerk! 09000767
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je het uitvoeren of juist niet
het beste wat je kan doen is met een onbekende praten
(bijv. online wel anoniem)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil even reageren op iedereen die zegt GGZ..
GGZ is echt niks! Niet naar luisteren.. GGZ zijn mensen die slecht betaald worden, en zonder hart voor hun vak..
Ga naar een particuliere psycholoog.. En nee, dat is niet duur.. De eerste 8 sessies per jaar zitten namelijk gewoon in je basisverzekering, en ik zweer je, je wordt 100x beter geholpen dan bij de GGZ..
En als je dat niet wil, (kan me voorstellen dat therapie een grote stap is) zorg er dan voor dat je met iemand kunt praten die je vertrouwt.. Kan iedereen zijn, een zus een vriend, een collega, een leraar.. Of juist iemand die juist helemaal niet dicht bij je staat..
Maar blijf praten met mensen!!