Ja, tal van belangrijke uitvinden, waaronder de moderne wiskundige concepten komen daar vandaan. Talloze wetenschappelijke ontdekkingen zijn ook daar gedaan en in de moderne tijd ook nog vermoed ik.

Om met wiskundige voorbeelden te beginnen, de moderne concepten die daarvandaan komen en die we nu in de wiskunde gebruiken. Wikipedia noemt onder andere deze, maar er zijn er nog veel meer daar ontdekt:
- algebra (bestond wel, maar in zijn huidige vorm en met behulp van formules) is daar ontdekt
- algebraische meetkunde
- decimale toevoeging aan getallen
- integreren (durf zelf niet te zeggen of dit ook geheel geldt voor differenteren)
- machtsalgoritmes
- boldriehoeksmeting
- alle moderne goniometrische functies
- cryptoanalyse en de frequentieanalyse
- de ontwikkeling van een vroege algemene formule voor infinitesimalen en integraalrekening
-getaltheorie

Dat is wel een tijdje geleden, maar lang na de invoering van het getal nul in de wiskunde.
Op andere tereinen zijn daar van ontdekkingen gedaan, denk aan vakgebieden als astronomie, maar ook vele andere. Net als overal in de wereld zijn er in de huidige tijd slechts nog zelden gigantische wetenschappelijke ontdekkingen (indicenteel wel hele grote zoals die vna het CERN, maar het merendeel van de huidige wetenschappers is bezig met het vinden van lastig vindbare variabelen die invloed hebben op een bepaald proces). De huidige ontdekkingen zijn daarom iets lastiger te plaatsen, maar mocht je die willen nagaan dan zou je even via Scholar belangrijke publicaties kunnen vinden.
Even wat handige keywords invoeren en je kan zo nagaan wat in wetenschappelijke peer-reviewed journals terecht komt en wat de citatiesscores zijn.

Om je hoofdvraag te beantwoorden: ja, er zijn na het getal nul nog tal van andere belangrijke ontdekkingen gedaan daar en bij mijn weten doen de universiteiten en bedrijven daar nog zeker aan R&D dus zijn er nog vast andere ontdekkingen die zijn gedaan of die nog komen. Overigens wordt door de mobiliteit van wetenschappers steeds lastiger een bepaalde ontdekking toe te schrijven aan een bepaald werelddeel (denk aan publicaties waarbij één van de twee auteurs van dat artikel aan Harvard werkt en de ander in Kazachstan werkt of iets dergelijks).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de Arabische wereld is onder andere zeer veel wiskunde ontwikkeld.
Tot ca 1500 heeft de tijd in de westerse wereld vrijwel stil gestaan. Vooral door de katholieke kerk. Het was hier echt een achterlijke boel. Met geesten, heksen en zo. Men geloofde zelfs dat een vrouw van een konijn kon bevallen.
9 jaar geleden
ItisILeClerc
9 jaar geleden
kan dat niet, dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de middeleeuwen heeft de westerse wereld enorm veel vooruitgang geboekt. Denk alleen al aan de Romeinen.