als je van een atoom een ketting van 1 mm zou willen maken hoeveel atomen zou je dan nodig hebben?

een atoom is ongeveer 0,000.000.000.1 =
een tiende van een miljarsdtemeter groot

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vraagstelling is al een beetje verkeert (ik formuleer het even een beetje anders): hoeveel atomen heb je nodig om van 1 atoom een ketting van 1 mm te maken??? Komt er nog steeds op neer wat je bedoelt met 'een ketting'.

Antwoorden (1)

~30 miljoen. 10 miljoen keer om aan de 0,001m (1mm) te komen en dan maal π(~3).
π x 10miljoen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat als je bewering klopt over de grootte van een atoom.

Wellicht zou je ook 10miljoen kunnen zeggen. Net hoe je de ketting voorstelt.