wat moet ik me voorstellen van agogische wetenschappen?

Hai,

Ik zit nu in mijn examenjaar, en ben nog steeds opzoek naar een leuke studie. Ik heb wel een idee wat ik niet wil, maar nog niet zo goed wat ik wel wil.

Op internet kwam ik tegen dat in Brussel agogische wetenschappen wordt gegeven, maar ik weet niet zo goed wat ik me er bij moet voorstellen.
Op internet staat er namelijk niet veel informatie op, omdat het maar op 1 universiteit wordt gegeven.

Heeft iemand enig idee wat agogische wetenschappen nou echt inhoud? En wat je er later mee kan bereiken? Is het een brede studie, en zou je het mij aanbevelen?

liefs

Weet jij het antwoord?

/2500

Waarschijnlijk bedoel je agogiek, de leer van het doen veranderen van mensen. Deze sociale wetenschap bestudeert hoe mensen veranderen en geeft aanwijzingen over de manier waarop deze veranderingen kunnen worden beinvloed en begeleid.

Bronnen:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Agogiek_(we...

Agogische wetenschap is het doen veranderen van mensen en dan -uiteraard- bestuderen hoe je de veranderingsprocessen kan beïnvloeden. Het is een sociale wetenschap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100