Is de snelheid en de kwaliteit van wat je vindt door te googelen, afhankelijk van je eigen kennis en ervaring?

Wat denken jullie ? En is daar wel eens onderzoek naar gedaan?

Wat ik bedoel is dat er mensen denken dat sommige vragen hier op GV snel met googelen te vinden zijn.
Mijn stelling is echter dat het zo kan lijken maar dat het voor de vraagsteller niet zo hoef te zijn.

Het slim en snel filteren van de resultaten, het slim kiezen van de zoektermen etc. lijkt me toch door de 'zoeker' zelf beïnvloed te worden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Zeker, je hebt ook mensen die denken dat google hetzelfde werkt als goeievraag, die tikken dan in: Wie is de burgermeester van Putten o.i.d

En dat werkt meestal niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja ben ik het helemaal mee eens. Zelf vind ik meestal snel iets waarvan ik het antwoord wel weet maar effe iets wil checken. Daarnaast is het toch een kwestie van je instinct volgen. Alles staat op het net, dus ook net zoveel verkeerde of onvolledige info als juiste info.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Absoluut. Slim Googelen is een kunst op zich.
En vaak is de manier om snel Engelse zoektermen te vinden, het Engelstalige deel van het internet is zoveel groter....
15 jaar geleden
ja, alles valt ens taat met het intikken van de goede trefwoorden. Mij werd vroeger geleerd dat het nivo van een antwoord nooit het nivo van de vraag kan overstijgen; slecht antwoord zal geen goed antwoord krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker, sinds ik op GV actief ben, heb ik "beter" geleerd te googelen. Ik ben creatiever geworden in het gebruiken van trefwoorden, probeer het in andere talen, en probeer vaak een vraag te ontleden in laagjes, waardoor je stap voor stap achter een bepaald antwoord komt. Ik denk niet dat je dat doet als je voor het eerst googelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij kan je veel vragen hier, snel googlen door op de juiste trefwoorden te zoeken. Vaak vind ik de vraag dan makkelijk na te zoeken en dan denk ik wel eens.. had even gegoogled.. dan heb je je antwoord zo.

Vandaar dat ik vragen die niet zomaar te googlen zijn, veel leuker en uitdagender vind..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je dom google'd vind je de verkeerde dingen. Hoe meer je er al van weet, hoe groter de kans dat je weet waar je naar moet zoeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een kwestie van veel oefenen en vooral de juiste terminologie , in casu kernoorden te gebruiken. Sinds een paar jaar wordt dit zelfs aangeleerd aan tienjarigen wat ik toejuich.Hoofd van bijzaken scheiden. Cascade denken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat bedoel je hier met cascade denken?