Nooit, op een bepaald moment loont het niet meer om naar olie te boren, omdat de verwachte opbrengst te klein is en de prijs navenant hoog. We zien nu al een overgang naar biobrandstof. Voor de kunststofproductie zijn ook genoeg alternatieven. Door de zeer hoge vraag naar dit soort producten wordt naar alternatieven gezocht en dat is eigenlijk alleen maar een kwestie van prijs.De laatste druppel olie zal dus waarschijnlijk nooit worden gewonnen omdat het te kostbaar wordt en er alternatieven zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De komende 40 jaar zal dat nog niet het geval zijn. Maar ik ben van mening dat we nog een lange weg te gaan hebben om olie te kunnen vervangen omdat veel producten gerelateerd zijn aan olie. Ooit zal het wel op gaan, daar de bevolking nog steeds groeit en we daarom de aarde steeds meer uit zullen putten, welke alternatieve grondstoffen je ook gebruikt in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een vraag waar niemand een exact antwoord zal kunnen op geven omdat zowel de aarde als de olie-baronnen zo hun eigen geheimen hebben wat de resterende olievoorraden betreft.

Maar echt op zullen ze nooit zijn omdat men meer rendabele alternatieven zal benutten tegen de tijd dat het oliepeil op een commercieel dieptepunt komt.
Zodoende krijgt de aarde de kans om zich te herstellen, als ze dat tegen die tijd zelf nog wil ;-)