Antarctica: populatie 1000 op 14.000.000 km²

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antarctica
http://www.indexmundi.com/nl/antarctica/oppervlakte.html

Is echter niet soeverein, maar dat stond niet in de vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onjuist, Antarctica is het continent rond de Zuidpool. Antarctica is niet politiek verdeeld, maar verschillende landen, vooral landen die dicht bij het continent liggen, hebben in de eerste helft van de 20e eeuw verschillende stukken opgeëist. Deze opeisingen hebben weinig praktische betekenis, maar ze worden nageleefd door vele cartografen zodat het continent op staatkundige kaarten op een enorme aangesneden "ijstaart" lijkt. De meeste van deze landen hebben observatie- of onderzoekscentra op Antarctica binnen het door hen opgeëiste gebied.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het Antarctisch Verdrag behoudt de status quo en "bevriest" alle soevereiniteitsclaims voor de looptijd van het verdrag. Tot de "partijen", de landen die het verdrag zijn aangegaan, behoren alle landen met een territoriale claim, maar ook landen zonder claim, die actief zijn in het gebied, zoals België, Nederland, Rusland, de VS en Zuid-Afrika.

Andere antwoorden (2)

Het dunstbevolkte onafhankelijke land ter wereld is Mongolië (2/km² (2012)).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolkingsdichtheid

Toegevoegd na 1 minuut:
Er wonen in Mongolie dus 2 inwoners op ieder vierkante kilometer.
Tegenover Monaco: 15.255 inwoners per vierkante km.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het dunstbevolkte onafhankelijke land ter wereld is Mongolië (2/km² (2012)).
Het dunstbevolkte afhankelijke land ter wereld is Groenland (0,027/km² (2012)).