Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een webcam waarmee ik geluid en videobeeld van ruimte 1 realtime kan volgen in een naastliggende ruimte. Suggesties?

Het is voor het doen van gebruikersonderzoek. Het geluid en beeld moeten wel een beetje goed zijn. Ik gebruik hiervoor nu een babyfoon, maar deze voldoet niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
532

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

kun je je webcam niet installeren op de pc in ruimte 1 en die via een thuisnetwerk delen (net als een printer) Anders kun je altijd nog een USB-verlengkabel aanschaffen zodat je hem op je eigen pc kunt aansluiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb zelf een trust webcam 3.2 Mp. met ingebouwde microfoon. werkt prima
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan niet zeggen dat ik ooit een webcam ben tegengekomen met een goede microfoon.... kan wel zeggen dat je van trust wel goedkope desktop micro's verkocht worden, heb er hier een van een tientje waar ik bijna zuiver mee kan opnemen.

Hoe realtime dient het te zijn??? maakt het niet uit dat er enige seconden verschil in zit dan is een snelle netwerk kabel of usb kabel voldoende, echter hoe langer de kabel hoe groter de latency.

mag er echt geen vertraging in zitten dan denk ik dat je het beste de AVlinux live dvd download, deze heeft een real-time kernel (hart van besturingsssysteem) die de mogelijkheid bied tot extreem lage latency's tot wel 2 miliseconden, gekker kan je het niet maken op een pc.
Voor de live dvd is echter wel een dual core pentium en minimaal 1GB ram aan te raden, deze draait immers direct vanaf de dvd en hoeft dus ook niet geinstalleerd te worden (installeren is wel heel simpel wanneer je dit wel zou willen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding