Ja. Ik ben er van overtuigd dat we kunnen leren van onze dromen. Sterker nog, ik leer van mijn dromen. Dus ja het "beïnvloedt" mijn dagen, maar op een positieve manier.

Soms kunnen we overdag niet meer rationeel denken omdat onze emoties in de weg zitten. Tijdens onze slaap worden de emoties verwerkt en de feiten op een rijtje gezet. Door je dromen te analyseren kun je meer zelfinzicht verkrijgen plus eventuele oplossingen of adviezen voor je vervolgroute in het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan iemand mij uitleggen waarom ik een duim omlaag heb gekregen bij dit antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja fijn he als de afzender dr dat niet even goed beargumenteerd bij zet. +1 van mij dan, dat compenseert, en omdat je antwoord ok is.

Andere antwoorden (6)

Nee, je droomt altijd in je slaap.
Sommige heb je maar door.
De ene kan ook zijn droom zelf bepalen wat voor einde bijv.
Het beinvloed niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik droom niet vaak, maar er is wel iets raars mee. Dus ik houdt er wel rekening mee.

Zo heb ik eens gedroomd dat een man een paar huizen verder overleed. Ik kende de man amper, alleen van goedemorgen, goedemiddag, weetjewel.

Laat die nou die nacht gestorven zijn!

Volgens mij bestaat er echt iets van hersengolven detectie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens westerse wetenschappers zijn dromen bedrog. Als ze al een betekenis hebben, dan is dat alleen in de zin dat ze niet verwerkte ervaringen naar boven halen.

Voor mijzelf hebben dromen zeker betekenis en ik geloof in hun verborgen boodschap. Het kan mijn dag in die zin beïnvloeden, dat ik er nog weleens over nadenk wat de boodschap kan zijn. In een aantal gevallen was die boodschap heel duidelijk.

Er is 1 specifieke droom die ik onlangs had en die me nog steeds bezighoudt. Het is een te lang verhaal om hier neer te zetten, maar werkelijk onvoorstelbaar bijzonder. Wat het betekent... ik ben er nog niet helemaal achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen hebben voor de dromer altijd een betekenis. Je geeft je eigen betekenis aan wat je in je droom meemaakt. Dat kan van alles zijn, van wereldschokkend tot triviaal. Maar belangrijk is dat je de droom kunt herinneren! Anders is je droom - wat dat betreft - niet belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat zo? Kunnen dromen die je zelf vergat niet invloed hebben gehad op je onderbewuste (waar in feite veel meer gebeurt dan wij ons kunnen voorstellen)?
Dromen hebben zeker een betekenis, heb ook een dromenboek gekocht, en elke keer wanneer ik een droom heb gehad zoek ik het op in het dromenboek, en daar kan je wel wat mee hoor, het zijn dingen die je in het dagelijkse leven kunt toepassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker hebben die dat...

En weet je welke?

Ze faciliteren diepe slaap... Als je slaapt (predroomslaap zal ik maar zeggen) dan roep je een droom op die het lichamelijke ongemak opheft... Ben je in hongerstaking, dan droom je over eten. Waarom omdat je niet in diepe slaap kunt vallen met een ongemak... Dus dat moet weggewerkt worden... En hoe doe je dat? Gewoon door een droom te maken die het ongemak opheft... Hongerstakers dromen over eten... Ze buffelen copieus aan een banket... En dan concludeert het lichaam dat het content is en is dan tevreden en valt dan in diepe slaap...

Zo werkt dat en daar zijn dromen voor bedoeld...

Daar kijk je wel van op hé Diaantje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sta paf! ;)
Dus het is bedoeld als een soort compensatie van de tekortkomingen of overvloeden in je leven.