Waarom zijn etalagepoppen bijna nooit negroïde (getint)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
negers????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, negers is toch gewoon een normaal woord?
En ik ben niet de eerste die het gebruikt...
http://www.goeievraag.nl/zoek?q=negers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, volgens mij mag het woord 'negers' al heel lang niet meer; van mij hoeft al dat politiek correcte gedoe niet zo, maar blijkbaar ligt het erg gevoelig en is neger nog erger dan 'zwarte' dat ook al niet volledig correct meer is.
Hoe je ze dan moet benoemen weet ik trouwens ook niet hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwe Nederlanders, Hollandse Nieuwe?

Het beste antwoord

Er is geen vraag naar op de markt. Blijkbaar is het "blank" toch het schoonheidsideaal. Anders was er allang een slimme ondernemer deze markt besprongen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Lijkt mij markt gerelateerd. Er zal geen vraag naar zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Valt trouwens nog wel mee als je kijkt hoeveel eskimo poppen er zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk omdat hier nog een groot meerendeel van nederland blank is en daarom voor blanke poppen gekozen word
en als er meer blanke poppen worden verkocht en gemaakt zullen de donkere poppen wel duurder zijn
14 jaar geleden
De dochter van mijn man heeft een modezaak en die heeft witte en donkere etalagepoppen. Ik heb afgelopen weekend zelf met die donkere mevrouw lopen slepen, omdat de winkel verhuisd is :-)
En ik zie wel vaker allerlei kleurtjes etalagemevrouwen in winkels ... zelfs meer en meer donkere types.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, zie ze vaak genoeg! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha esmee dus dát doe jij in je vrije weekend, slepen met donkere mevrouwen ;)
Ik denk dat het ook te maken heeft dat blank nog steeds de meest gewenste huidskleur is. Dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar komt nu langzaamaan verandering in.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgende stap is een pop met mijn confectie maat ;)
Volgens mij is het gewoon een afspiegeling van de samenleving. Of wel: de afzetmarkt. Denk je dat je verkoopprodukt het meest aan zou slaan bij blankere personen dan neem je zo'n pop. Staat het gewelding op een wat donkerder gekleurd iemand neem je zo'n pop. Overigens zie ik ze in allerelei kleuren. Hetzelfde geldt voor haarkleuren. Je ziet minder poppen met rood haar gewoon omdat er ook minder mensen met rood haar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is gewoon zo gegroeid in Nederland om dat het in beginsel een blank land is. Nu er steeds meer zwarte mensen in Nederland wonen zul je steeds vaker donkere poppen tegen gaan komen. Op de Antillen zie je bijna uitsluitend zwarte of donkere poppen. Etalagepoppen zijn overigens erg duur in aanschaf.
Nog even dit: "zwart" klinkt beter dan "neger" in de oren van zwarte mensen is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klanten moeten zich kunnen identificeren met een etalagepop. Als je een gekleurde pop ziet, gaat dat moeilijker dan bij een blanke pop. Overigens is er wel ruim voldoende aanbod in gekleurde poppen, bij leveranciers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt de kleur van de kleding niet zo op.
Er bestaan overigens wel donker getinte poppen.