waarom is het onderbreken van een gesprek tussen personen onbeleefd en welke onderzoeker heeft dit aangeduidt?

dit betreft om een storing van interactie tussen personen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Dit is nooit aangeduid door een onderzoeker. De maatschappij maakt ook zijn 'ongeschreven' regels.
Het gaat hier om fatsoensnormen en niet wetenschap.
Beide partijen die in gesprek zijn vinden het meestal hinderlijk als zij door een derde partij worden onderbroken. Zij vinden hun gespreksonderwerp interessant; noodzakelijk. Noem maar op.
Even wachten op je beurt; zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
soms duurt het even (aftasten, samen 'de diepte ingaan'' ) vóór je het echt wezenlijke in het gesprek aansnijdt. Als je dan echt elkaar begrijpt, en er goed geluisterd/gepraat wordt, is het uitermate vervelend, als er iemand tussendoor kwaakt : kan je óf weer opnieuw beginnen, óf de tijd voor het 'echte gesprek' is voorbij, en dan moet je maar afwachten, of dat gesprek nog ooit plaats zal vinden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens.