Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bepaal ik bij welk huis ik aan moet bellen in een bepaalde wijk als ik een enquete af ga nemen?

Stel: je moet in de Muziekbuurt 12 respondenten vinden. HOE bepaal je bij welk huis je aanbelt?


Hoe ga ik dat zo willekeurig mogelijk doen? Dit hangt namelijk nauw samen met de betrouwbaarheid van de steekproef

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
687

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als er bijv. twaalf straten in jouw wijk zitten, bel dan in elke straat aan bij hetzelfde huisnummer, dan weet je zeker dat je heel goed bezig bent en laat je je niet beïnvloeden door het uiterlijk van het huis zelf. Als ze op dat nummer niet thuis zijn, kun je net zo lang doorgaan met de oplopende nummers (of anderszins), totdat je beet hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als er meer straten zijn, kun je gewoon alle namen van die straten op een briefje schrijven, in een bak gooien en er twaalf uitpakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan neem je toch nummer 19 of zo? Kan een hoekhuis zijn, maar het hoeft niet. Nummer 1 is misschien minder handig inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je doet nr. 1 in straat 1, nr.2 in straat 2, enz.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding