Wat is de mens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het handiger je vraag zo te stellen, dat mensen begrijpen wat jij wilt weten.

Het beste antwoord

Een mens is in principe een warmbloedig wezen. Toch zijn er ook veel koelbloedigen.
Karakters zijn vreemdgenoeg vergelijkbaar met dieren: de een is een schaap, de ander een sidderaal of een hooghartige pauw.
Een religieus dier moet ik nog tegenkomen maar ja ik praat weinig diers dialect (ik ben een oerluie big moet je weten).
Een mens moet van alles kopen, je ziet nog maar enkele in de bosjes met een speer. Ze betalen zelfs om overdekt te kunnen rennen en vliegen.
De mens moet ook altijd nodig zijn omgeving aanpassen. De enige dieren die dat waarderen zijn hun huisdieren. Andere dieren maken ook wel een nest maar dat zal altijd een traditioneel takkenhuisje blijven (met hier en daar een strookje plastic, jammer, ze kunnen er geen paraplu van maken).
De mens is zich bewust van zijn onvermijdelijke dood daarom doet ie de gekste dingen om zijn gedachten af te leiden. Een dier doet gewoon wat ie op dat moment nodig vind om te doen en thats it, thats all. Een die zal het nooit in zijn hoofd halen een aspirientje te nemen, al heeft ie nog zo'n hoofdpijn.
Kortom de mens heeft het wiel uitgevonden en zijn bontjas uitgedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De mens is geschapen als evenbeeld van God...

Ik moet het wel als dusdanig "zelf" ontdekken...

Ik moet het zelf ontdekken...
Ik moet het ZELF ontdekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een hoop negatieve reacties, snap ik niet. Al herken ik het antwoord van eerdere vragen ook de vraag lijkt erg op eerdere vragen dus dat kan de oorzaak niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Flowersong67, you know, they don´t...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I find it also ridiculous that you have so many negative responses. I find it a good answer!
(Ik vind het ook belachelijk dat je zoveel negatieve reacties hebt. Ik vind het een goed antwoord.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thank you, dank je, merci, gracias, danke schön, Tack så mycket...
De mens is een leerling zolang hij geen meester is. Zoalng de mens nog als afzonderlijk wordt gezien is er geen eenheid. Jij en ik zijn één.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is een tweevoetige primatensoort uit de familie Hominidae.

Onderzoek naar DNA wijst erop dat de moderne mens ongeveer 200.000 jaar geleden in Afrika ontstaan is als soort.

De mens heeft zeer goed ontwikkelde hersenen, waarmee hij in staat is tot abstract nadenken, taal, introspectie, probleemoplossing en emotie.

Dankzij zijn intelligentie en rechtopstaande houding, waardoor de armen vrij zijn om voorwerpen op te pakken en te bewerken, is de mens veel meer dan andere soorten in staat gereedschappen te gebruiken.

De mens is over de hele wereld verspreid en op alle continenten behalve Antarctica komen grote populaties voor.

In juli 2008 was het totale aantal mensen op Aarde groter dan 6,7 miljard. (november 2009 6,8 miljard) Er is slechts een nog levende ondersoort: Homo sapiens sapiens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens ook genoemd homo sapiens is een zoogdier ,primaat, rechtopstaand , tweevoeter, gebruikt ongeveer 40 % van zijn herseninhoud 1500 cc, afstammend van de homo erectus, homo habilis. Het specimen leeft meestal in groep en heeft zeer veel complexe bezigheden als bv gv ea
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is een kerstboom met ieder's eigen versierselen.
Zonder ballen en slingers zijn ze net eender.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig, hihihihihihihihihi
Iemand zoals jij en ik en alle anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is, net als vuur, iets waar veel dieren voor wegvluchten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Mens is een Nederlandstalige Belgische rockgroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijvoorbeeld jij bent een mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, hoor.... Maar mijn vraag is: Wat is de mens?
De mens is het evenbeeld van God. We zullen er uit zien zoals Hij er uit ziet. In de bijbel staat dat God zijn arm uitstrekt en meer van zulke menselijke dingen.

Alleen leven we niet als zijn evenbeeld. We maken er een rotzooi van.

Ik vind de mens een kwetsbaar, hulpeloos wezen. Als we gezond zijn en ons goed voelen lijkt het heel wat, maar zodra er iets uit evenwicht is zijn we nergens meer.
Juist omdat we zo kwetsbaar zijn wapenen we ons om te kunnen overleven.