Ik ben alleenstaande ouder met 1 kind. Ik ontvang dus belastingkortingen en heb gastouderopvang. Heb een koophuis en wil een kamer verhuren voor 350

Wat zijn voor mij de financiele gevolgen?
Hij wil wel hier inschrijven, en houdt een postadres.
Hij heeft veel problemen met zijn ex. Daar wil ik geen financiele gevolgen van krijgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zo lang dat je niet meer huur ontvangt dan 4000 hoef je er geen belasting over te betalen. (exacte bedrag weet ik niet meer maar was iets als 4021). Toegevoegd na 25 minuten: natuurlijk heb ik het dan over per jaar. zie nu dat het voor 2011 € 4.333 is

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-...

Voor wat betreft de kinderopvangtoeslag: degene die zich bij wilt laten inschrijven is het als postadres of woonadres. Is het postadres dan is er niets aan de hand, zorg wel dat je het zwart op wit krijgt en dat het ook bij gemeente goed is geregeld, vraag er expliciet naar bij het bevolkingsregister vd gemeente waar je woonachtig bent, het zijn nl ambtenaren wat niet weet wat niet deert is hun motto. Staat hij bij jouw ingeschreven als woonadres, dan kan dat problemen opleveren voor de hoogte vd kinderopvangtoeslag, hij kan dan worden aangezien als medebewoner/partner etc. Het gaat hier te ver om daar verder op in te gaan: bel daarom 0800-0543. Tip: als je 0800-0543 belt, bel dan een paar keer, want de voorwaarden om kinderopvangtoeslag zijn zeer ingewikkeld geworden, de kans is zeer aanwezig dat je dan of een half antwoord of een verkeerd antwoord krijgt bij het eerste telefoontje en ik kan het weten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100