Moet je altijd op je gevoel afgaan?

Ze zeggen altijd ga gewoon op je gevoel af
maar als je gevoel iets anders zegt dan je geweten of je hart is het dan nogsteeds je gevoel waar je op af moet gaan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ja, altijd...

Geweten is de mening van een ander... Mensen krijgen een geweten AANGEPRAAT, en dat is soms goed maar meestal fout... Als het gaat om je gevoel dan is geweten funest... Zonder een ander, bestaat er geen geweten, nee dan wist je niet eens wat geweten was...

Kijk naar het woord: geweten, dat wat geweten is... het is een indicatie naar het verleden... En het nu bekommert zich niet om het verleden... Je hart bekommert zich niet om het verleden (of geweten)...

Ga altijd op je gevoel af, luister nooit naar je geweten, dan zeg ik je dan heb je meer geluk in je leven, want je bent vrij, met geweten zit je in de gevangenis van de ander...

Up to you, what to do...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Nee hoor, soms kun je echt beter op je verstand afgaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je luistert naar je hart en naar je geweten, dan luister je JUIST naar je gevoel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist +1
Je moet niet altijd helemaal tégen je gevoel ingaan, zeker niet bij heel belangrijke beslissingen, maar bij elke beslissing je verstánd uitschakelen, is meestal een slechter plan. Gevoelens hebben nogal eens de neiging sterk te wisselen, en de zaak niet van alle kanten te bekijken. Denken met uitsluitend de onderbuik heeft niet altijd positieve gevolgen voor je leven. Soms, of eigenlijk vaak, moet je je hoofd wel mee laten beslissen.

Toegevoegd na 46 seconden:
Op je gevoel afgaan is vooral belangrijk in beslissingen waarin je verstand geen uitsluitsel kan geven, of waar niet zo veel van afhangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige mensen is het 'gevoel' zo goed ontwikkeld, dat ze erop kunnen vertrouwen bij het nemen van beslissingen, of het toelaten van een ander in je 'inner circle', met ander woorden: tot het meest kwetsbare in jezelf.

Bij anderen helaas niet, en dan kom je er bedrogen en een illusie armer uit, omdat je gevoel niet zo'n goede raadgever/leidraad is geweest.

Het leven leert je, hoe jouw 'gevoel' is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je gevoel en verstand moeten het met elkaar eens zien te worden. leg het op een weegschaal. nooit alleen maar op je gevoel of alleen maar op je verstand af gaan. juist omdat mensen vaak alleen maar op hun gevoel afgaan zijn er zo vaak mislukte relaties bijvoorbeeld.
hoe vaak weet je verstand niet "je kan beter niet verder gaan met deze persoon"en geef je toch toe aan je gevoel. met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wel en soms weer niet.
Dat intuïtie, of gevoel, een belangrijke rol speelt in het nemen van besluiten staat buiten kijf. Niet voor niets wordt zo vaak gesproken over het belang van de eerste indruk. Zo beoordelen mensen in een fractie van een seconde of een persoon op een foto betrouwbaar is of niet. Kijken ze daarna langer naar dezelfde foto, dan veranderen ze hun oordeel niet. Dit doen we grotendeels onbewust...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van de kwestie af!
Dus is bij alle beslissingen en keuzes weer anders.
Maar het beste is om je hoofd en je hart op elkaar af te stemmen.
Totdat je weet of je ergens een goed gevoel bij heb, en of het verstandig zou zijn.
Lastig soms hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je verliefd bent en je gaat enkel en alleen op je gevoel af dan kan dat je achteraf duur te staan komen.Laat je verstand altijd meebeslissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is komt je gevoel juist uit je hart.
Bij sommige beslissingen voel je intuïtief, dus met je gevoel aan of het een goede beslissing is of niet. Dit heeft vaak te maken met mensen. Je voelt zelf aan of iemand te vertrouwen is of niet.
Wanneer je beslissingen moet nemen die van invloed zijn op je leven, je relatie, je werk e.d., kun je naar je gevoel luisteren, en dit met je verstand beredeneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut, maar dan wel het diepste gevoel. De eerste ingeving is vaak de beste.
Nooit dingen doen waar je voor je gevoel niet achter kan staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Roosje76;

Dat hangt er helemaal vanaf hoe je in elkaar steekt. Ik ben zelf nogal een rationalist, maar ook afgaan op je ratio is natuurlijk nooit helemaal los van gevoel. Ideaal is het volgens mij als je rationele beslissingen je een goed gevoel geven. En dan is er nog een heel groot gebied tussen afgaan op je gevoel en er dwars tegenin gaan. Dat lijkt me sowieso niet verstandig. Op het gevoel afgaan is voor mij trouwens hetzelfde als het volgen van je hart, geweten of ziel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk met je hart en voel met je verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag kan ik allen voor mezelf beantwoorden. Ik laat mijn verstand een soort poortwachtersfunctie bekleden. In sommige situaties ga ik alleen op mijn gevoel af, in andere niet.
In de loop der tijd leer je wanneer je je gevoel mag volgen, en wanneer je dat niet moet doen (meestal is het een combinatie van beiden)
Ennuh... ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst !!!