Je spieren ontspannen tijdens het slapen. Om je ogen open te houden gebruik je je oogspieren, dus gaan deze bij het slapen vanzelf dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan drogen je ogen uit.
Vandaar dat ze ook tijdens een operatie de ogen dichtplakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je met je ogen open nooit in de R.E.M. (Rapid Eye Movement) fase kan komen en omdat je ogen dan onbeschermd zijn met kans op uitdroging of beschadiging.

Je kan overigens wel:

- Met je mond vol praten.
- Betalen terwijl je geld verdient
- Hersenactiviteit horen als je je oren met je handen afdekt (is niet bij iedereen het geval)
- Drinken terwijl je urineert