Als je het eerste jaar van je opleiding niet haalt, mag je hem dan nog een keer doen?

Ik studeer aan het NHTV (Functiegericht Bachelor Toerisme en Recreatie). Ik weet niet zeker of ik mijn eerste jaar ga halen, maar ik zou het heel graag opnieuw willen proberen, zou ik als ik het niet haal misschien volgend jaar het nog eens kunnen proberen. of is dat tegen de regels?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Afhankelijk van hoeveel studiepunten je hebt behaald.. meestal moet je bij elk opleiding iets van 45 studiepunten hebben om nog door te kunnen gaan met de opleiding.. met 45 punten heb je nog geen P. Maar je kunt door stromen naar tweede jaar en dan weer vakken van eerste jaar herkasen.. stel nou dat je in het eerste jaar geen 45 studiepunten hebt gehaald .. dan wordt vanuit examencommisie de zogenoemde advies uitgebracht, namelijk" negatief bindend studieadvies" .... de meeste mensen met dit advies beginnen aan een nieuw opleiding / mensen met hetzelfde die echt graag hetzelfde opleiding willen volgen dienen een verzoek in bij examencommisie , als ze een geldig reden hebben dan mogen ze het overnieuw doen.
Mensen zonder een geldig reden, die kunnen zich pas weer inschrijven maar dan met minstens 1 jaar tussenuit zijn geweest.

ik weet het niet 100% zeker.. dit gold vorig jaar en de regels kunnen bij elk opleiding variereren .. voor de zekerheid kan je het navragen bij je studieloopbaan begeleider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zal hem dan opnieuw MOETEN doen, tenzij je dit zelf niet wilt natuurlijk. Het lijkt me logisch dat je niet wordt weggejaagd van school omdat je je leerjaar niet hebt kunnen behalen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van de vakken die je wel gehaald hebt blijven de cijfers staan. Maar de vakken die je niet gehaald hebt moet je opnieuw doen. Je zal waarschijnlijk wel wat studievertraging oplopen, omdat je niet alle vakken van het tweede jaar kan volgen.