Zou het mogelijk zijn elke Nederlander per maand 1 euro te laten geven en dan de opbrengst (circa 10 miljoen) te geven aan de 1e honderd die meedoen?

Dit zou toch een mogelijkheid zijn om armoede uit de wereld te helpen? 12 euro per jaar = 1200 mensen met € 100.000,00 op de rekening uit te keren door de belastingdienst - leuker kunnen we het wel maken dus!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (8)

16.000000 miljoen inwoners dan ben ik ergens binnen nu en 13333 jaar aan de beurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste honderd die hieraan meedoen moeten dan toch de armere mensen zijn , anders schiet je je doel voorbij .
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en als ze echt zo arm zijn is 1 euro toch weer een brood bij de albertheijn :)
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, maar een halve. Bij de Aldi en de Lidl gaat het nog net wel lukken om een heel brood voor een euro te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee !! De 3 voor 2 euro broden zijn 99 cent per stuk!! :D
Amadea
12 jaar geleden
Krijg jij er dan één voor die prijs mee? Nee, dan moet je er drie kopen en dus twee euro betalen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar ja ik krijg er voor die prijs 1 mee!! Want dat is de normale prijs van z'n brood :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een broodeloos gesabbel
In theorie wel. Het is hetzelfde gedachtengoed als piramide spelen. In de praktijk leiden dit soort zaken tot oplichterij.

En wie zouden dan de 100 zijn die geld krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt meer als een loterij. In principe doen veel mensen dit door goede doelen te steunen met 1 euro per maand, dat gaat ook naar de armere toe (3e wereld landen). Je kan het natuurlijk eerst kleinschalig in je buurt kunnen uitproberen. Langs de deuren gaan, een euro vragen en in een grote pot doen, dan zelf lootjes maken van ieder persoon en een trekking doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Shark64;

Niet erg sociaal om alleen de eerste honderd mazzelaars te helpen. Nog los van het feit dat er mensen tussen kunnen zitten die niet met geld om weten te gaan en binnen de kortste keren weer kandidaat zijn. Maar met een betere verdeling zou het kunnen werken. Sterker nog; we doen het nu al net zo; alleen betaalt elke belastingbetaler iets meer dan €1,- aan sociale premies en ontvangen de 'armen' een stuk minder. En het loterijtje hebben we er tussenuit gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou jij doen als je die aankondiging leest of hoort? Precies.
Ik denk dat jij de volgende ochtend samen met 16 miljoen anderen staat te wachten in de rij voor de kaartverkoop.

Niet echt over nagedacht of wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je morgen zou beginnen om 10:00 uur bij wijze van en om 12:00 uur hebben er al 250 betaald dan zijn de eerste honderd al bekend en moeten er dan nog ongeveer 9.999.750 mensen een euro betalen terwijl ze weten dat ze toch niets krijgen? Lijkt me geen goed idee....de postcodeloterij of staatsloterij is eerlijker...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Armoede bestrijden is in mijn ogen het verdelen van rijkdom. Dus niet een paar rijke mensen en een grote groep armen. (en een heleboel daartussenin natuurlijk) Op deze manier doe je juist het omgekeerde: een grote groep mensen levert iets in waardoor een kleine groep hartstikke rijk wordt.
Ik vind het wel leuk bedacht, maar denk niet dat het helpt tegen armoede.