weet er iemand hoe ze een wetenschapper die zich bezighouden met studie van groepen en van de maatschappij noemt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de vraag zo algemeen wordt gesteld, dan krijg je ook een algemeen, overkoepelend antwoord: gedragswetenschapper.
Die gedragswetenschappers houden zich onder andere bezig met het bestuderen van gedrag van groepen mensen in de maatschappij.

En als die groep mensen allemaal misdadigers zijn, heet zo'n gedragswetenschapper criminoloog.

Of een socioloog, die het sociale gedrag en handelen van de mens in de samenleving bestudeert.

Of een antropoloog, die niet-westerse culturen onderzoekt.
enzovoort...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de studie van groepen word benoemd rieneke heeft het correct beantwoord. maar alsnog +1
Rieneke1
13 jaar geleden
gedragswetenschappers kunnen zich ook met dieren bezighouden, dus dat lijkt me weer iets te breed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord, alleen een antropoloog houdt zich niet noodzakelijk alleen met niet-westerse culturen bezig.

Andere antwoorden (2)

sociaal maatschappelijk werker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een socioloog?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
indd sociologie - bestudeert het sociaal gedrag en sociaal handelen van de mens in de samenleving http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedragswetenschap