Als we later in door de tijd zouden kunnen reizen, waarom hebben we dan nog geen bezoek uit de toekomt gehad?

Mensen beweren dat we later door de tijd kunnen reizen, maar als dit mogelijk kan zijn, waarom hebben we dan nog nooit bezoek gehad van mensen uit de toekoms. Het kan natuurlijk zijn dat ze niet onthullen dat ze uit de toekoms komen, maar het lijkt mij dat het alsnog wel opvalt als je niet van deze tijd bent. Er zijn dan natuurlijk een heleboel onbekende dingen die je niet herkent, en die zul je misschien wel een beetje eng, of nieuw vinden.
Ik wil graag jullie mening, hoe jullie hier over denken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (13)

Je hoort/ziet nooit iets van mensen uit de toekomst omdat dat het tijdsbeeld kan verranderen. Nooit Back to the Future gezien?, dan zie je dat alles wat je in het verleden verranderd invloed heeft op de toekomst, daarom moeten mensen uit de toekomst oppassen met wat ze doen, omdat ze anders zelf niet meer bestaan o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
w00t! Doc Brown for President! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Omdat je alleen vooruit kunt reizen in de tijd en niet achteruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben ze geen retourtjes?
Hoe wil je dan ooit weer terugkomen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nope, vooruit in de tijd is gewoon een kwestie van lang wachten, en achteruit in de tijd bestaat niet..
Terugkomen is dan ook geen mogelijkheid..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, zo bedoel je dat.
(het minnetje is trouwens niet van mij hoor)
Als het denkbaar is, fantaseerbaar is hoeft het nog niet op de realiteit te berusten...

Sterker nog, omdat het nog nooit voorgevallen is, moet ik constateren dat het ook in de toekomst onmogelijk zal zijn in de tijd te reizen...

Het is domweg onmogelijk... Daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat:
Stelling 1 : tijdreizen gewoon niet bestaat.

Stelling 2 :Ze willen het zoveel mogelijk geheim houden.
eventuele ontdekking vallen daarmee onder de niet te beweijzen beweringen van mensen die nu wellicht in het gesticht te vinden zijn ;)

Stelling 3: wij leven in een bepaalde dimensie waarin ze al ingegrepen hebben, door die ingreep is de toekomst al anders en wij zij gewoon een dimensie waarin ze niet meer kunnen komen. voor hun bestaan wij niet meer
en deze tijdlijn loopt nu parrallel aan de echte toekomst
pas als wij in de toekomst in staat zouden zijn tot tijdreizen kunnen we toch ook alleen maar deze tijdlijn veranderen wat betreft het verleden. en daarmee weer ontelbare mogelijkheden tot andere dimensie kunnen maken.
je kunt een dimensie namelijk maar 1 keer bezoeken en veranderen.
14 jaar geleden
Misschien is onze tijd niet interessant genoeg om te bezoeken voor een tijdreiziger. Wij zijn veel te sceptisch en zullen het lastig accepteren als iemand in deze tijd beweert dat hij uit de toekomst komt.

Wellicht zijn tijdreizigers wel naar tijd van de Egyptenaren gegaan of naar de Maya's. Die hadden wijsheden waarvan we nu nog steeds niet snappen hoe ze dat konden weten. Misschien hebben ze die wijsheden wel van "Goden" die uit de toekomst kwamen.

Wie weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een documentair op Discovery gezien waarin beweerd wordt dat je niet verder terug in de tijd kan reizen dan tot aan het moment dat je de machine voor het eerst aanzet. Heeft te maken met allerlei wormgatentheorie waarvan ik nog niet alles begrijp.

Dat zou een goede reden kunnen zijn.

Anders, hoe weet je dat al die UFO waarnemingen niet gewoon tijdsreizigers zij? Of dat je buurman niet een waarnemer is van de 25ste eeuw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
interessante gedachte, maar het is alsof afstand pas bestond doordat we gingen paard- of autorijden.... Je laatste zin is weer het vragen om een bewijs uit het ongerijmde: zolang we het niet weten, is dat een bewijs dat het wel zou kunnen.... (volgens sommigen dan) Zolang we niet wetenschappelijk kunnen bewijzen dat god niet bestaat, is hij er dus waarschijnlijk.... zo werkt het dus niet Als UFO-nauten tijdreizigers zijn, zijn het per direct geen UFO-nauten meer. Want UFO: de U staat voor Unidentified, onbekend dus.
Elk vliegend object waarvan je even niet weet wat het is, is per definitie een UFO. Om daar (DUS?) buitenaardse verklaringen achter te zoeken is onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet waar UFO voor staat en ik heb nergens beweerd dat het buitenaardsen zouden zijn. Ik vraag me af wat je met deze reactie wilt bereiken? Ik geef alleen door wat ik ooit op een quasi-wetenschappelijke documentair heb gezien. De onderliggende fysica is iets waar ik niet zoveel weet van heb (en dat heb ik ook vermeld). En van een aantal simpele vragen maak je iets onnodig ingewikkeld. Strikt genomen zijn die vragen allemaal correct. Je weet niet de echte waarheid, dus het zou kunnen. Dat heet agnosticisme en is een geaccepteerd stroming in de filosofie en wetenschap.
Misschien hebben we wel bezoek uit de toekomst gehad, alleen weten wij dat nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hangt een hypothese aan een niet falsifieerbare stelling:
1. Als we later door de tijd kunnen reizen
(hypothese dat dit zou kunnen)
2. Waarom hebben we dat nog niet waargenomen?
(niet falsifieerbaar, misschien is het wel waargenomen maar wist diegene niet dat het waar was, zie 12 Monkeys)

Het punt met de mogelijkheid van tijdreizen is:
1. Het universum is voortdurend in beweging, als iemand op dezelfde plaats naar een moment eerder zou gaan, zou hij effectief tenopzichte van onze aarde verplaatsen, omdat de aarde om de zon draait, de zon om het melkwegstelsel en het melkwegstelsel ergens door het universum/heelal en het universum mogelijk door een nog groter geheel.
Met andere woorden, iemand die verder dan een paar jaar terug zou gaan, zou wel eens gewoon in the middle of deep space uit kunnen komen.
2. We weten nog steeds niet precies wat tijd is, is het slechts onze waarneming, is het een lijn? is het een vorm van energie? is het het uitdijen van het universum? all of the above, none of them maar een quirk of reality?
3. Als je uit gaat van tijd als een lijn, op het moment dat je terug gaat, is dat of je eigen geschiedenis, of door terug te gaan vork je de lijn automatisch naar een alternatieve realiteit (iets wat ze nu denken dat een mogelijke oorzaak is voor het falen van de LHC). Dus alles dat in onze tijdlijn ontstaat en terug gaat zullen we nooit meemaken, tenzij.....

Tjsonge, het leuke is dat het universum ook uitdijt. Dus als iemand uit de toekomst terug gaat, is hij fysiek 'groter'. Vraag me af wat het effect dan zal zijn. Ook zitten we met de theorie dat dezelfde materie niet twee maal kan voorkomen in dezelfde realiteit (dat is ook hoe men momenteel probeert 'teleportatie' van atomen te bereiken).

Al met al, te veel om je hoofd over te breken....maar leuk om eens over te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beter bewijs dat tijdreizen nooit zal bestaan is er niet!
Het kan natuurlijk ook nog dat het nooit uitgevonden gaat worden, omdat de aarde in 2012 zal vergaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van tijdreizen word beweert dat het niet bestaat omdat de gene uit de toekomst bij iedere stap het verleden en de toekomst zou veranderen. Probleem bij deze stelling is alleen dat wij de mensen in dit heden nooit weten hoe onze dag van morgen er uit ziet . Dus wie zegt dat ze onze toekomst doorlopend veranderen ?

Er zijn mensen die beweren dat ze uit de toekomst komen .Deze mensen krijgen het etiket psychiatrisch . Het kan best zijn dat ze om een rede niet meer terug konden reizen. Ja maar zijn geboorte datum en familie geeft aan dat deze persoon echt niet uit de toekomst komt. Toch kan deze persoon uit de toekomst zijn terug gekomen in het heden . Even Apeldoorn bellen dus.

In ons heden bestaat tijdreizen niet daarom kan men veilig naar ons heden reizen . Met een handeling in onze toekomst kunnen ze onze heden weer veranderen en zullen wij nooit weten of ze er zijn geweest .

Pffff erg zwaar allemaal maar ik houd alle opties nog open.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt gezegd dat er dan ook ruimte mee terug reist
en dat zich dan ook herhaald - en natuurkundig zou dat erg vervelend kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdreizen naar het verleden kan niet omdat ik mezelf heb beloofd dat ik het bouwplan en alle onderdelen voor een tijdmachine aan mezelf in het verleden zou brengen zodra die klaar is.

Dat is niet gebeurd, dus het kan niet.
14 jaar geleden
"Het tijdreizen druist tegen de logica in," zei Filby.
"Welke logica?"zei de tijdreiziger.

H.G.Wells