Waarom teken je hartjes als je verliefd bent?

Als je verliefd bent teken je vaak hartjes zodra je een pen in je handen krijgt (en je je verveelt), maar waarom doen we dit? hoe komt het dat we onze gevoelens uiten bij het maken van een kleine doedel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Omdat dat symbool voor jou voor liefde bestaat en je dat graag wilt uiten als je geliefde niet in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hart werd altijd beschouwd als het orgaan waarmee je liefhebt.
Je ziet dat in uitdrukkingen. "Ik sluit je in mijn hart". " Je zal altijd een bijzonder plaatsje hebben in mijn hart" ""Ik mis je zo hard dat mijn hart er pijn van doet"".

Tot met secties werd ontdekt hoe een hart er uit ziet, dachten we dat een hart de vorm had van degene die jij en ik tekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het hart is zeg maar het sybool voor de liefde men tekent het om te laten zien dat je iemand leuk vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wellicht een klein beetje ' armchair-psychology' , maar de droedels die je tekent als je met je gedachten / aandacht ergens anders bent, zeggen inderdaad best veel over je persoonlijkheid EN je gevoelens.

En hartjes - een overigens al jong aangeleerd symbool in onze cultuur - spreken natuurlijk voor zich : waar het hart vol van is, stroomt de hand van over, zogezegd.

Ook het tekenen van bloemetjes, rondjes, streepjes, arceringen, mandala's (dat worden het bij mij altijd - steeds groter wordende cirkels in herhalende patronen);-)) , poppetjes, letters, versierseltjes, krulletjes, zijn allemaal onbewuste uitingen van hoe je je voelt danwel hoe je in elkaar zit. Bij andere gevoelens horen in de regel weer andere ' droedels' (tegenwoordig vaak ook geschreven als 'doedels' zie ik).