waarom worden wapens niet met tandarts materiaal gebruikt?

Een alarm kan afgaan als je een wapen of magneet bij je draagt. Echter een beugel gaat niet af en is ook van hard metaal gemaakt. Waarom maken ze van dit metaal geen wapens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Die alarmen hebben een zekere minimale hoeveelheid materiaal nodig om af te gaan. Een vulling zit daar onder. Een beugel kan wel al over die grens zitten maar hoeft niet afhankelijk van hoe gevoelig je detector is en wat voor een beugel je hebt. Een metaal detector kan overigens gemakkelijk zo gemaakt worden dat die een vulling ook detecteert maar als zo'n ding af zou gaan op iedere vulling kost dat een heleboel onnodig oponthoud.

Er bestaan overigens zeker ook wapens (pistolen) gemaakt van kunststof die niet door metaaldetectors gevonden worden. Daarom worden er ook andere methoden gebruikt om wapens te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mondbeugels zijn van edelmetaallegeringen gemaakt, i.v.m. allergieën. Het zal te duur worden om wapens van dit materiaal te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn er dan wel wapens van dit soort in omloop? Want voor een overval zijn deze wapens wel erg handig lijkt me. Je kan ze dan overal naar toe nemen zonder dat je wordt tegen gehouden. Of kan met dit materiaal het niet gemaakt worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd ben ik niet zo thuis in wapens etc., er zullen ongetwijfeld wapens van edemetaal bestaan, maar dan meer als statussymbool. Misschien dat een andere GV-er hierover meer weet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat edelmetalen gewoon te zacht zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de 'sig sauer' heeft rvs vuurwapens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Eucalypje: rvs is bij mijn weten geen edelmetaallegering, maar gewoon roestvrijstaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
te duur? er echt wel mensen die zoveel geld daarvoor over hebben om het te maken.
Er zijn wel wapens waarbij hij niet af gaat het zijn vaak 9 mm zoals glock 17 als ik me niet vergis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh dat zal best, veiligheidspal eraf schoonmaken en verse munitie kan een hoop doen, maar wat heeft dit met de vraag te maken eigenlijk?
als iemand daadwerkelijk kwaad wilt zal hij het "alarm" omzeilen,,,