Denken kuikentjes echt dat de eerste die ze zien hun moeder is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat verschijnsel heet inprenting. Ze rennen instinctief achter datgene aan wat ze het eerste zien als ze uit het ei kruipen, dat beschouwen ze als hun moeder. Voor het eerst is dit beschreven door de Zoöloog Konrad Lorenz

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Konrad_Lorenz
http://www.youtube.com/watch?v=Hkw55VoLwh4

Ik probeer nu echt mijn geduld niet te verliezen, maar zal het toch nog een keer uitleggen: DIEREN KUNNEN NIET DENKEN!

Ja hoor, dat denken ze. Toegevoegd na 3 minuten: De ouders van een koekoeksjong denken dat die koekoek hun jong is en de koekoek denkt dat ze zijn ouders zijn.

Zo mooi opgelost, inprenting +1

Nee die denken niet, die zijn zo geprogrammeerd, die doen dat gewoon... Het is hardwired in hun systeem... En waarom, nou omdat dit gedrag de overleving van de soort betekend heeft tot nog toe...

Ja hoor.En zie je die foto?Dat is mijn Tsjip.Die trok ik uit de muil van onze kat die hem dan weer te stekken had op het moment dat hij uit het ei kroop, hij was nog nat.Het kuiken bracht zijn eerste drie maanden in onze living door.Hij zat op mijn schouders en maakte nesten in mijn haar, hij deed dutjes in mijn hand. Het bleek na drie maanden uiteindelijk een kip te zijn en geen haan. Ze is nu twee jaar en half, zelf moeder maar ze rijdt nog vaak met me mee met de auto, ze komt als ik roep, ze springt op mijn schouders en op mijn schoot, eet uit mijn hand en krijgt een vip-behandeling in kippenland.Dat weten alle mensen die bij ons komen maar ook alle kippen.

Lekker makkelijk punten scoren allemaal door te roepen, dieren denken niet, we begrijpen toch allemaal heus wel waar deze vraag vandaan komt? De vraagsteller bedoelt natuurlijk of de kuiken in kwestie de eerst die hij ziet als zijn moeder zal gaan herkennen en behandelen. Antwoorden als (dieren denken niet) is hetzelfde als "wit is geen kleur antwoorden" wanneer gevraagd wordt: "hoe meng ik de kleuren zwart en wit"

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100