Dat hoeft niet, dat zal wel aan de cultuur liggen. Op mijn reizen ben ik regelmatig Japanners tegen gekomen. Als die op de foto gezet worden trekken ze altijd een gezicht alsof het een staatsieportret betreft: Bloedserieus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, ook cultuur speelt mee. +1

Andere antwoorden (6)

Dat ziet er mooier uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Om mooi er uit te zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen omdat het er mooier uit ziet. Maar ook omdat het andere een gevoel geeft hoe jij bent. Kijk jij heel chagrijnig op een foto, dan zullen mensen denken dat je chagrijnig bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, het is toch een momentopname. +1
Als er bewust een foto van mij wordt gemaakt waarbij me wordt gevraagd in de camera te kijken zal ik waarschijnlijk ook automatisch (en soms gemaakt) gaan lachen.
Van mijn kinderen probeer ik juist ook onbewust foto's te nemen. Juist als ze serieus met iets bezig zijn, ergens geconcentreerd naar kijken of bijv. woedend zijn.
Dat zegt veel meer over een persoon.
Later een heel scala aan foto's terugkijken waarbij je lachend in de lens kijkt zegt niet zoveel en dan ben je na een paar foto's al uitgekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan wat voor foto er gemaakt wordt, maak je een groepsfoto is het wel leuker als mensen lachen net als bij een foto waar iemand bewust van is dat hij gemaakt wordt en recht in de lens kijkt.
Maar in mijn ogen zijn de leukste foto's degene die onverwachts worden gemaakt en daarop hoeft zeker niet altijd gelachen te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ligt er maar aan...
als je tegenwoordig een foto laat maken voor een officieel document, mag je beslist niet lachen op de foto...

bij (familie)kiekjes veronderstelt men dat men het naar zijn zin heeft, daarom moet er gelachen worden... als je al zin hebt om een stoffig-fotoalbum-met-familiebijeenkomsten-door-de-jaren-heen te bekijken, vergaat het lachen je wel als ze er allemaal chagrijnig op zouden staan... dus daarom: say cheeeeese....