als er ergens een papiertje hangt met 'nat!"erop, waarom moeten mensen dan toch eerst even het geverfde gedeelte aanraken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat je aan het papiertje niet kunt zien hoe lang die er al hangt en mensen van nature toch wetenschappelijk aangelegd zijn en de stelling "nat" zelf willen toetsen. Beter zou misschien zijn: "Zeker nat tot 2 uur vanmiddag", dat houdt de goedgeloviger mens wellicht iets langer uit je verf. (Met het gevaar dat er meer sceptici in gaan zitten drukken...) Toegevoegd na 40 minuten: *vraagt zich ineens af hoe mensen zouden reageren op een bordje met "Droog, voel maar!"*

+1 goede vraag Toen ik deze vraag las dacht ik gelijk "dat is waar, waarom" hieronder wat ik denk wat het antwoord is. Nieuwsgierigheid, men wil gewoon weten of het echt wel nat is. Dit geldt niet alleen voor het papiertje met het woordje nat. Bij het niet voederen van dieren gooit men toch eten en men zegt dan, ach het is maar ??? Dus papiertjes plaatsen zet vaak aan om het omgekeerde gedrag te tonen.

Waarschijnlijk zijn we nou eenmaal dol op nat!

Ha ha, omdat mensen niet voor niets ongelovige thomas genoemd worden. Vorige week op het station bij ons hing ook zo'n bordje, en ja inderdaad voelen of het droog was. En ze hadden geluk het was droog. Dus misschien wil je daarmee ook uittesten of de verf inmiddels toch hard genoeg is zodat je lekker kunt zitten. beter dan staan toch?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100